Sofofóbia / Didaskaleinofóbia

Panický strach zo školy


Sophophobia z gréckeho slova sofizmus. Pôvodne vzdelaný učiteľ filozofie a rečnenia, teraz už klamlivé dokazovanie pravdivosti.

Nechuť, odpor až fóbia z učenia v rámci organizovaného systému vzdelania vytvára, zdá sa modernú formu poloanalfabetov.

U týchto detí sa nejedná o nižšiu inteligenciu. Svoje vedomosti naberú z televízie, samoštúdiom alebo z internetu.

Často sú nesprávne hodnotené ako lenivci, záškolaci, lajdáci. Ide však o fóbiu ako každú inú. Prejavuje sa potenie, tras, zvracanie, závrate, bolesti hlavy....

Niekedy sa k tejto fóbií môže pridať tzv separačná úzkosť. Dieťa sa ani tak veľmi nebojí školy, ako odlúčenia od mamy/otca.  Tieto deti sa často prejavujú agresívne.

V niektorých prípadoch zaberá psychologický nátlak.

sofofobia


ExámenoFóbia
Základ slova pochádza z latinčiny exámen ,teda skúška. Príčiny panického strachu môžu byť rôzne, od obavy z výsmechu po nezhody zo skúšajúcim.Tiež sa nazýva ..[viac]



skutočný príbeh:

Ahoj, od svojich 10 rokov, teraz mám 15, sa snažím vyhýbať skole. Mám pocit, že mám diddaskaleinofóbiu - strach zo školy. Viem, že to znie pateticky, ale predstavuje všetko čo cítim. Niekedy predstieram ochorenie, migrény alebo bolesti brucha. Pri pomyslení na školu sa mi chce plakať. Je to pre mňa ako "prepálené poistky". Niekedy som agresívny. Tiež trpím nespavosťou, a v škole som dosť úzkostlivý. už zo školy kontaktovali mojich rodičov. Cítim sa však trápne to vysvetľovať rodičom a myslím, že by to nepochopili. Brali by moju situáciu ako zámienku aby som nechodil do školy. Mám priateľov ale nie sú to skutočný priatelia. Nemám nikoho kto by ma utešil, a to je dôvod prečo píšem tu. Mnohokrát ďakujem. [zdroj:answers.yahoo.com]