Aviafóbia / Aerofóbia / Pteromerhanofóbia

Úzkosť, strach z lietania.

Aviaphobia z latinčitny avis, avia - v zložených slovách strach k letectvu. Z fóbií najpopulárnejší je príklad úzkosti, strachu z lietania. Média ochotne dramatizujú obavy hviezd šoubiznisu, športovcov, politikov, bisnismenov. Pre nich je zasa lietanie podmienkou existencie. Koho zaujíma babička, ktorá si v živote nesadne do lietadla?

Fóbia z lietania, zásadné odmietnutie, čo len skúsiť letieť je pri voľbe dopravného prostriedku pomerne zriedkavé. Každý má istý pocit strachu z možnosti, že lietadlo môže havarovať. Prekoná ho však spravidla

  1. motivácia, dôvod použiť lietadlo
  2. rozumové dôvody o malej pravdepodobnosti havárie
  3. nervový systém schopný prekonať vnútorný odpor
  4. fatalizmus, slepá viera v osudovosť, ak sa má stať, stane sa" !


S aviafóbiou úzko súvisia a prelínajú sa: Aerofóbia - úzkostlivý strach z výšok. Klaustrofóbia - úzkostlivý strach, bezmocnosť z uzavretých priestorov (výťahy, kabíny, atď.)


aviafobia



skutočný príbeh:

Mám strach z lietania. Viac ako 7 rokov som necestoval lietadlom. Jedného dňa som sa rozhodol a urobil to. Išiel som na výlet na Floridu so svojou rodinou. Než som nastúpil do lietadla, kúpil som si pár Cd  zameraných na autohypnózu. Samozrejme mal som príšerný strach, ale zvládol som to. Bolo to nepríjemné ale aj  z Floridy sme sa vrátili letecky. Bol som už aj v Mexiku a zajtra letím do Paríža. Lietanie mi je nepríjemné a asi stále budem mať strach. Ale nedovolím aby mi tento strach prekážal v plnení mojich snov. Prekonať strach je jediná cesta.   [zdroj:answers.yahoo.com ]