Hydrofóbia

Strach z vody alebo besnoty.


Hydrofóbiou sa môže označovať aj strach z plávania. Ak sa hovorí o strachu z vody, nemyslí sa vedro s vodou. Zvyčajne to znamená obavu z utopenia sa v hlbokej vode. Hydrofóbia sa niekedy zamieňa s aquafóbiou, zatiaľ čo u aquafóbie je to strach z vody ako takej.

Ide o špecifický druh fóbie, ktorá môže narušiť každodenné fungovanie. Hydrofóbia sa môže premeniť na silnú aquafóbiu.

Príčiny Hydrofóbie


Ako každá iná fóbia vzniká kombináciou faktorov životných skúsenosti a biologických faktorov. Negatívna skúsenosť ako vidieť niekoho utopiť sa alebo vlastná skúsenosť s topením môže byť spúšťačom fóbie.

Niektorí majú pocit, že akonáhle sú vo vode, stratia dych a utopia sa. Niektorí majú nočné mory ako sa topia. Takíto ľudia jednoducho nedokážu vstať a ísť do vody. Majú pocit, že sa zbláznia.

Liečba Hydrofóbie

Na každého zaberá iný postup liečby. V nevyhnutných prípadoch je možné užívať aj lieky. Lieky však fóbiu neodstránia, iba zmiernia jej príznaky. Najlepšie výsledky v liečbe hydrofóbie dosahuje kognitívno behaviorálna terapia.

Hydrofóbia



AblutoFóbia
Základ slova Ablutere, znamená umývať. Ako mnoho iných fóbií, sa obava dostaví v situácií ktorej čelíme. Tento strach je škodlivý pre náš život a obmedzuje fungovanie v spoločnosti.....[viac]


Q :

Mám strach z vody? Nie plytkej, alebo pitnej vody, ale oceán, more, jazero,rieka atď. Keď to vidím začnem sa úplne triasť a mám pocit že som úplne mimo, myslím si že tam musím skočiť. Mám hrôzu z vody, ak to vidím v tv alebo v pc na obrazovke úplne skameniem. Nemôžem sa pohnúť.Je to divne. Neviem plávať. Snažil som sa to naučiť ale nepodarilo sa mi to.Je to fóbia? Ako sa volá? Nemám v úmysle sa toho strachu zbaviť, vyhýbam sa vode a neprekáža mi to. Mimochodom mám 14.    [zdroj:answers.yahoo.com ]