Apeirofóbia

Strach z nekonečna.

Základ slova pochádza z gréčtiny Apeiro, teda nekonečno. Táto fóbia môže mať rôzne prejavy. Strach z nekonečna, strach, že táto fóbia nikdy neodznie, strach, že niektoré veci, ktoré sa dejú, nikdy neskončia, strach z miesta, kde sa nachádza, že je to navždy. Patrí medzi špecifické fóbie.

Môže spôsobovať záchvaty paniky, úzkosť, dýchavičnosť, potenie, pocit pasce, závrate, atď. Fóbie vzniká kombináciou negatívneho zážitku a dedičných faktorov. 

Pri liečbe tejto fóbie dosahuje skvelé výsledky kognitívno behaviorálna terapia. Väčšinu jedincom postačuje pár sedení, aby sa svojho strachu zbavili. 

Terapia spočíva hlavne na zmene správania a zvykov. Tiež sa postupnými krokmi sa vyvoláva strach v chránenom prostredí terapeuta.  

U tejto fóbie je menej rizikových stimulov ako napríklad u fóbie z ľudí, preto liečba zvykne postupovať dobre a rýchlo. 

V extrémnych prípadoch sa kombinuje terapia s liekmi. Väčšina si uvedomuje, že strach, ktorý majú je neopodstatnený, čo výborne pomáha psychológom pri sedení.

Aj keď môže táto fóbia pôsobiť pre okolie komicky a zábavne, život človeka trpiaceho touto fóbiou môže byť peklo. 


apeirofobia




skutočný príbeh:

Už veľmi dlho mám fóbiu z večnosti, ale až nedávno som zistil, že sa to volá
apeirofóbia. Čo ma desí, je myšlienka, že nikdy nepríde koniec. Tiež ma desí
náboženstvo, fascinujú ma upíri a super-hrdinovia. Cítim sa depresívne ak premýšľam
o umieraní, nebe, pekle. Chcem iba vedieť, či to niekto cíti rovnako.    [zdroj:answers.yahoo.com ]