Nomofóbia

Strach zo straty mobilného telefónu alebo mobilného signálu.

Základ slova nomo pochádza od skratky - no mobile.

Na túto fóbiu poukázala Veľká Británia a vypracovali aj štúdiu. Podľa ich výsledkov až 53% majiteľov mobilných telefónov má strach, obavy, trpí obavou zo straty svojho mobilného telefónu.

Respondenti ako hlavný dôvod uviedli kontakt so svojou rodinou a blízkymi. Nomofóbiou častejšie trpia muži, až 58%. Ženy za nimi ďaleko nezaostávajú je ich 48%.

Prieskum robili na základe dotazníka a meraním stresových hormónov. Podľa istých zdrojov touto fóbiou trpí každý druhý Čech. V Indii je asi 45% nomofobikov.

Podľa iných štúdií, 64% majiteľov mobilných telefónov si nedokáže predstaviť odísť z domu bez mobilu. 31% sa desí toho, že zmešká  zvonenie.

Podľa profesora Alberta Benschopa, vidíme mobil ako rozšírenie seba samého a našich emócií. Väčšina nomofobikov je vo veku 18-24 (77%). Nuda, samota, neistota, to všetko prispieva k rozvoji tejto fóbie.

Riziková skupina sú aj ľudia, ktorí sú nútení používať mobil viac ako 3 hod denne. U tejto fóbie je nutné dokázať odlíšiť závislosť a fóbiu. Závislosť je potreba, fóbia je strach.

Jednouchý test


  • Mobilný telefón nevypínajú ani cez noc. 
  • Telefón nikde nezabudnem, vždy ho nosím pri sebe alebo ho mám na dosah. 
  • Keby som nechal pri odchode do práce mobil doma, bolo by mi to veľmi nepríjemné, asi by som sa po neho musel vracať. 
  • Keď sa chystám odísť na dovolenku, je pre mňa dôležité mať možnosť telefonovať, nešiel by som niekam, kde nie je signál. 
  • Som nervózny, keď nemôžem mobil používať (vybije sa, som niekde, kde musí zostať vypnutý ...).
Ak ste na väčšinu otázok odpovedali áno, je možné, že trpíte nomofobiou.

Malá rada


  • Skúste na svojom mobile vypnúť zvonenie a reagujte až budete mať čas a chuť
  • Používajte u viacerých oznámení vybračne zvonenie
  • Svoje dôležite dáta ukladajne menej často, ale dôkladnejšie

nomofobia




skutočný príbeh:

Nomofóbia skutočne exsituje? Je niekto kto ju naozaj má? .  [zdroj:answers.yahoo.com ]